Sağlık

‘Olağanüstü Durumlarda Tıp Eğitimi’ Verildi

Türk Tabipleri Birliği (TTB) Merkez Yönetim Kurulu önceki başkanlarından Dr. Füsun Sayek’in vefatının 17’nci yıl dönümünde anma etkinliği düzenledi. Etkinliğe Dr. Füsun Sayek’in ailesi, yakınları, meslektaşları, TTB Merkez Yönetim Kurulu üyeleri ve Ankara Tabip Odası yöneticileri katıldı.

Tıp Eğitiminde Temel Beceriler

Etkinliğin açılış konuşmasını TTB Merkez Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Şebnem Korur Fincancı yaptı. Korur Fincancı, Dr. Füsun Sayek’i anma etkinliklerinin düzenlenmesinde emeği geçen herkese teşekkür ederek konuşmasına başladı. Sayek’in kısa ömrü boyunca pek çok insanla öğretici ve düşündürücü bağlar kurduğunu belirtti. Sayek’in tıp eğitiminin kalitesini artırmak ve diğer doktorlara destek olmak için büyük çaba harcadığını da vurguladı. Korur Fincancı, “Bugün bu çabayı sürdürmek, mücadeleyi sürdürmek, Füsun ablamızın ışığını taşımak demektir.” Etkinliğin ilerleyen saatlerinde Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Dr. S. Erhan Bağcı “Olağanüstü Durumlarda Tıp Eğitimi” başlıklı bir sunum yaptı. Bağcı, çoklu kriz çağında olağanüstü durumların nasıl norm haline geldiğini ve bunun tıp eğitimine etkilerini anlattı. Füsun Sayek Etkinlikleri kapsamında Hatay Arsuz’da düzenlenen etkinliklerden aktarmalar yapan Dr. Bağcı, temel becerilerde eksiklikler, yetersizlik hissi, zihinsel dayanıklılık, temas ve doğru kaynaklar, süreç bilgisi ve uyum gibi sorunların, ve gerginlik yönetimi tıp eğitiminde ortaya çıkar. Ayrıca bu sorunlara değinerek şu önerilerde bulundu:

  • Olağanüstü durum becerileri Ulusal Temel Eğitim Programında yer almaktadır.
  • Acil durum becerilerini programın tüm seviyelerine yaymak.
  • Uygulamalar, simülasyonlar, senaryolar.
  • Yasal ve etik konuların dahil edilmesi.
  • Uygulama kılavuzlarının hazırlanması.
  • Sosyal bilimlerin eğitim sürecine dahil edilmesi.
  • Tıp öğrencilerinin acil durum planlamasına katılımı.
  • Organizasyon becerileri.

Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde düzenlenen Program Geliştirme Çalıştayında da deneyimlerini paylaşan Bağcı, beş başlıkta olağanüstü durumlara yönelik tıp eğitiminin yolunu önerdi:

  1. Temel Kavramlar ve Yasal Mevzuat
  2. Olağanüstü Dönem Öncesi
  3. Risk Değerlendirmesi ve Planlama
  4. Olağanüstü Durumlarda Acil Müdahale
  5. Olağanüstü Durumlar Sonrası ve Psikososyal Destek
  6. Etik Bahis ve Uygulamalar

Bağcı, bu becerilerin tıp eğitiminde kazanılmasını teşvik edecek önerileri sıraladı. Bu bağlamda tıp eğitiminde olağandışı durumların daha fazla vurgulanması ve öğrencilerin bu tür durumlarla baş etme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu öneriler tıp eğitiminin daha etkili ve hazır hale getirilmesini amaçlamaktadır. (BSHA – Bilim ve Sağlık Haber Ajansı)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu